صنایع نظامی
MILITARY

The Battle of Normandy

نبرد نرماندى

پس از آنکه در دسامبر ۱۹۴۱ ارتش سرخ پیشروى آلمانها را در ۳۵ کیلومترى مسکو متوقف کرد استالین بلافاصله از انگلیس و آمریکا (که تازه وارد جنگ با آلمان شده بود) درخواست گشودن جبهه دوم را کرد. اما در اوت ۱۹۴۲ چرچیل و روزولت با شکست عملیات «دیپ» دریافتند توان دفاعى آلمان بالاتر از آن است که به آنها اجازه ورود به غرب اروپا را بدهد.
در این عملیات، ۶۰ درصد از ۷ هزار چترباز و نیروى کماندو که در ساحل این شهر فرانسوى پیاده شدند جان خود را از دست دادند، آنها حتى نتوانستند چند ساعت هم بندر مذکور را تحت اشغال خود نگاه دارند.ضمنا كساني كه فيلم نجات سرباز رايان را به ياد دارند با به ياد آوردن صحنه هاي ابتدايي اين فيلم اين ميدان خون را در ذهن خود تجسم مي كنند

براي مشاهده مطالب كامل روي ادامه مطلب كليك كنيد...



ادامه مطلب ...


شاهکاری در  دنیا هلیکوپتر های جنگی

 

 


هليكوپتر تهاجمي آپاچی AH-64 Apache Helicopter

 

 

نمايي كلي از هليكوپتر آپاچي :


هليكوپتر تهاجمي آپاچي ساخت شركت بوئينگ براي ارتش آمريكا كه جايگزين هليكوپترهاي كبرا شده و AH ابتداي نام هليكوپتر مخفف Attacker Helicopter است .

برای مشاهده مطالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید...



ادامه مطلب ...


رواقع هدف از تشکیل و خلق نیروهای ویژه طراحی واحدهایی بود که اشنا به جامعه شناسی ، زبان شناسی و روانشناسی بودند و در کنار تعلیمات سخت و ویژه توانایی انجام عملیاتهای مختلف را در اقصا نقاط جهان داشتند ...انگلیسیها اولین کشوری بودند که نیرو های کماندویی را تشکیل دادند ...از بزرگترین چهره های کماندویی جهان میتوانیم از اتو اسکورزینی یاد کنیم کسی که موسولینی را نجات داد ... اسکورزینی اتریشی بود ...میگویند در جریان انتخاب این شخص برای نجات موسولینی ...هیتلر چند نفر را انتخاب کرد و شخصا با انها مصاحبه نمود ...وقتی نوبت به اسکورزینی یا اقای خاص رسید او در پاسخ به سئوال هیتلر که درمورد ایتالیا چه فکر میکنی ...گفت ..من اتریشی هستم ....این اشاره به نفرت اتریشی ها از ایتالیایی ها داشت که بخشی از اتریش را تصرف کرده بودند ... نیروهای ویژه در تاریخ تشکیلشان در موقعیتهایی به کار گرفته میشدند که هدف ضربه و فرار بود یا انجام عملیاتهای دشوار در پشت خطوط در خاک دشمن ...و نیروها یا سرباز ان عادی امکان اجرای ان را نداشتند ... این نیروها دوره های تخصصی عجیبی میبینند ...به فرهنگ و زبان محاوره ایی منطقه ای عملیاتی اشنا هستند ...توانایی هایی خاصی در استفاده از مواد منفجره ...رانندگی با خودرو رانندن هلیکوپتر یا هواپیما ...و تک تیرانداز دارند... در حال حاضر کاربران اسپوکی در دنیا بهترین نیروهای عملیات ویژه هستند .. و تنوع خاصی نیز دارند .... نقش انها در جنگهای افغانستان ...سومالی ..یوگسلاوی و البته عراق بر همگان اشکار شد و انعطاف فوق العاده شان تحسین همه کهنه سربازان را برانگیخت.

http://www.sethpeters.com/specialforces.jpeg

برای مشاهده مطالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید...

 



ادامه مطلب ...


تانک T-90 (قسمت2)


صلاح دیکر T-90 یک قبضه تیربار سنگین با کالیبر 12/7 میلی متری است که روی یک برجک کنترل از داخل وبرای مبارزه با اهداف هوایی روی برجک اصلی قرار گرفته است .همچنین مانند تمام تانک های دیگر روسیه این کوه فولادین نیز مجهز به یک تیربار PKT با کالیبر 7/62 میلی متری است که به صورت هم محور با توپ اصلی آن قرار گرفته وبه طور دستی به وسیله که به وسیله تیربارچی به کار گرفته میشود

برای مشاهده مطالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید...



ادامه مطلب ...


تانک T-90 (قسمت اول)

پس از فروپاشی شوروی سابق در سال 1991 روسیه به عنوان بزرگترین وارث قدرت شرق کار سختی در پیش داشت .زیرا بحران های اقتصادی به جا مانده از دوران جنگ سرد به حدی بزرگ بودند که توان طراحی و توسعه هر گونه پروژه بزرگ نظامی را به دلیل نیازمندی این طرح ها به بودجه سرسام آور از  مسکو سلب می کرد ولی از سوی دیگر کرملین برای باقی ماندن در سطح قدرت های درجه یک جهان نیاز داشت تا برخی تجهیزات جدید را به خدمت گیرد .

 

برای مشاهده مطالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید....



ادامه مطلب ...


هویتزر خودکششی 152میلیمتری MSTA


اگر وارد هر سیستم جستجوی اینترنتی شد و بپرسید که "مستا" (Msta) چیست، پاسخ می دهد که رودی در غرب روسیه در استان های تویر و نوگوراد است. اما اگر این سوال را از یک افسر توپخانه چی روس پرسید، او بلافاصله می گوید: "مستا-اس" یا "مستا-بی"؟ و شروع می کند به توضیح آن:

"مستا-اس"، توپخانه ای خودرو است با هویتزر شاخص 2С19 و "مستا-بی" توپخانه قابل بکسر با شاخص 2А65می باشد. این ها ویژه نابود سازی سلاح هسته ای تاکتیکی از جمله توپخانه ها، خمپاره اندازها، تانک ها و سایر تجهیزات زرهی، ضد تانک ها، نیروی زنده و ابزار دفاع ضد هوایی و ضد موشکی هستند. این دستگاه می تواند آتش را بر اهدافی مرئی و نامرئی از مواضعی بسته بگشاید و از جمله در شرایط کوهستانی مستقیم نشانه گیری کند".

 
 

 

 

 

 

 
برای مشاهده مطالب کاملروی ادامه مطلب کلیک کنید


ادامه مطلب ...


دو شنبه 2 اسفند 1389برچسب:K12, :: 4:45 بعد از ظهر ::  نويسنده : سهند

K12توپ

 

توپ K12 یکی از طراحیهای بلند پروازانه آلمان در خلال جنگ جهانی اول بود که بمنظور کوبیدن شهر پاریس از مواضع خودی و بیش 100 کیلومتر دورتر طراحی و ساخته شده بود. این توپ به همراه چند مدل دیگر با کالیبرهای متفاوت در جنگ جهانی استفاده شد. برد باور نکردنی این توپ بیشتر از همه در سایه سرعت حیرت آور گلوله آن است (1500 متر بر ثانیه) و همچنین طول زیاد لوله 30 متری آن بود. کشنده این توپ بر روی ریل قطار نصب میشد و دارای 18 چرخ و 45 متر درازا بود. نشانه روی توپ بوسیله حرکت کشنده انجام میشد چون توپ بر روی آن ثابت بود و قابلیت جابجایی نداشت! دو عراده پیش نمونه ساخته شده از این توپ در میدان نبرد Gris-Nez علیه نیروهای انگلیسی بکار گرفته شد. در تمام طول جنگ این توپها بیش از 83 شلیک به سوی مواضع دشمن کردند. سلاحی بود بسیار مناسب که بعد از شکل گیری نیروی هوایی میتوانست هزینه ها را کاهش دهد

 

 

برای مشاهده مطالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید...



ادامه مطلب ...


شنبه 30 بهمن 1389برچسب:تانک ذزالفقار, :: 1:39 بعد از ظهر ::  نويسنده : سهند

تانک ذوالفقار

 

 

 

 

ذوالفقار از تانک‌های ایرانی است که در اختیار نیروهای مسلح ایران قرار دارد.

 

 

 

 

 

این تانک در سه مدل ۱، ۲ و ۳ ساخته شده‌است. توپ این تانک بدون خان با پخش‌کننده دود است. تانک ذوالفقار طراحی شده توسط جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش میباشد. موتور این تانک در مدلهای اولیه از اوکراین خریداری میشد ولی امروزه به طور کامل در داخل کشور ساخته میشود.

 

 



برای مشاهده مطالب کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید...



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب